Vertrouwenspersonen

Wat doet een vertrouwenspersoon?
De vertrouwenspersoon is er om advies en hulp te bieden in situaties van ongewenst gedrag. Uiteraard mag u altijd eerst zelf proberen om met gesprek zaken aan te kaarten bij de school, soms komt u er niet uit, dan kan de vertrouwenspersoon benaderd worden.
Zij kan benaderd worden door ouders en personeelsleden van Kindwijs. Dit kan per telefoon of mail. Wanneer het nodig is kan er een afspraak gemaakt worden. De vertrouwenspersoon komt dan naar een plaats die voor u veilig en discreet is. 
De vertrouwenspersoon staat u bij en geeft advies bij het zoeken naar een passende oplossing. Zij zal alleen actie ondernemen als u dat wilt. De vertrouwenspersoon heeft geheimhoudingsplicht. Het aantal klachten en het aantal gesprekken worden wel gerapporteerd. De vertrouwenspersoon zorgt dat u zich begrepen en gesteund voelt en helpt u om zo snel mogelijk uit een vervelende situatie te komen.

Voor meer informatie kijk in het informatieboekje of ga naar de pagina Vertrouwenspersoon

Er zijn nog geen foto's geplaatst

Klachtenregeling

Veruit de meeste klachten over de dagelijkse gang van zaken in de school zullen in onderling overleg tussen ouder(s)/verzorger(s), leerlingen, personeel, directie en bevoegd gezag op de juiste wijze kunnen worden opgelost. 

Stap 1: Neem persoonlijk contact op met de groepsleerkracht van uw kind. De groepsleerkracht stelt zo nodig de directie op de hoogte. Niet opgelost? Zie stap 2. 

Stap 2: Neem contact op met de directie. Ook hier gaat het om een persoonlijk gesprek. Niet opgelost? Zie stap 3. 

Stap 3: Neem contact op met de voorzitter van het college van bestuur van Kindwijs, dhr. J. de Waal (tel. 0187-484153). U  levert uw klacht schriftelijk in. Tevens ontvangt de directie een kopie. Dhr. de Waal zal vervolgens een afspraak met u maken voor een gesprek over uw klacht. 

Voor de gevallen waarin de klachten niet via die weg opgelost kunnen worden, is er een “klachtenregeling voor een veilig schoolklimaat” vastgesteld. De school is aangesloten bij de “Landelijke Klachtencommissie voor het christelijk onderwijs”. Het adres is: Landelijke Klachtencommissie voor het christelijk onderwijs Postbus 82324 2508 EH Den Haag. Deze procedure en de onafhankelijkheid van de klachtencommissie garanderen een zorgvuldige en onpartijdige afhandeling van ernstige klachten. Zowel het belang van de betrokkene als het belang van de school is daarmee gebaat. Op de Bosseschool worden contactpersonen benoemd waarbij u met uw klacht terecht kunt als overleg met de leerkracht en/of de directie niet tot een oplossing heeft geleid. In overleg met de contactpersoon bepaalt u waar u met uw klacht naar toe gaat. Bij de contactpersonen kunt u ook de klachtenregeling en het reglement van de klachtencommissie opvragen.  De contactpersonen op onze school zijn: Eunice Jalhay enMaartje Verhoeven.